Walentynki to idealna okazja, aby zaprezentować swoją markę w ciepłym, serdecznym świetle. Gadżety reklamowe z logo firmy, które jednocześnie umilają i uatrakcyjniają to romantyczne święto, mogą być nie tylko miłym gestem, ale również skutecznym narzędziem marketingowym. Oto kilka pomysłów na gadżet… czytaj więcej »
Jak opracować materiały reklamowe z własnym nadrukiem?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak skutecznie wypromować swoją firmę, usługi czy produkty? Jednym z rozwiązań jest stworzenie materiałów reklamowych z własnym nadrukiem. Właściwie opracowane i wykorzystane mogą stać się naprawdę udanym narzędziem marketingowym. Pozwala to na zbudowanie rozpoznawalności marki oraz zyskanie zaufania potencjalnych klientów. W tym artykule przedstawimy, jak krok po kroku zaprojektować i wykonać materiały reklamowe z nadrukiem oraz na co warto zwrócić uwagę przy ich tworzeniu. Zapraszamy do lektury.
Wybór odpowiedniego producenta gadżetów reklamowych
Pierwszym krokiem jest znalezienie renomowanej firmy, która zajmuje się tworzeniem materiałów z nadrukiem. Dobry producent gadżetów reklamowych powinien oferować klientom szeroką gamę gadżetów do personalizacji, a także gwarantować szybkie terminy realizacji zleceń oraz atrakcyjne ceny tworzonych przez siebie produktów. Na rynku dostępnych jest wiele firm zajmujących się tego rodzaju działalnością, dlatego warto poświęcić trochę czasu na porównanie ofert i dobranie najlepszej dla swoich potrzeb.Przed podjęciem decyzji o nawiązaniu współpracy z danym producentem gadżetów reklamowych z pewnością powinno się sprawdzić opinie jego klientów, dostępne np. w Internecie. Można w ten sposób uzyskać wiele cennych informacji nie tylko dotyczących szybkości realizacji zamówienia, ale przede wszystkim jakości oferowanych przez dane przedsiębiorstwo gadżetów.
Co więcej, warto sprawdzić, jakie metody znakowania stosują poszczególne firmy. Profesjonalni producenci gadżetów reklamowych nigdy nie ograniczają się do jednej czy dwóch technik, ale wykorzystują ich o wiele więcej, każdorazowo dopasowując je do m.in. materiału wykonania przedmiotu, na który grafika będzie naniesiona. Nie każda metoda jest odpowiednia np. do drewna, metalu czy tkanin.
Opracowanie projektu graficznego
Kluczowym etapem przygotowywania materiałów z nadrukiem jest stworzenie profesjonalnego projektu graficznego, zawierającego logo lub inne elementy identyfikacji wizualnej marki. Można to zrobić samodzielnie, korzystając z dostępnych narzędzi online. Alternatywnym rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania doświadczonemu grafikowi lub agencji reklamowej. Ważne jest, aby projekt był estetyczny, czytelny oraz adekwatny do profilu działalności firmy.Dobór odpowiednich gadżetów reklamowych
Następnym krokiem jest wybór gadżetów, na których chcemy umieścić swój nadruk. Produkty te różnią się od siebie nie tylko ze względu na pełnione funkcje, ale także materiały, z których są wykonane. Warto więc zastanowić się, które z nich będą najlepsze dla konkretnego celu promocyjnego. Często wybieranymi gadżetami są długopisy, breloczki, notesy, teczki, a także odzież, czapki, torby i parasole. Przy wyborze warto kierować się przede wszystkim jakością produktu oraz tym, czy będzie on często używany przez potencjalnych klientów.Tym samym warto dobrze przeanalizować specyfikę grupy odbiorców gadżetów reklamowych – ich potrzeby i zainteresowania. Tego typu przedmioty stanowią cenne narzędzia marketingowe, ale tylko wówczas gdy są praktyczne i przydatne. W przeciwnym wypadku nie spotkają się z pozytywnym odbiorem osoby, której zostaną wręczone. Za bezpieczny wybór z pewnością trzeba uznać uniwersalne gadżety reklamowe, takie jak wspomniane już długopisy, ale również torby czy kubki. Można jednak zdecydować się na akcesoria wpisujące się w potrzeby konkretnych odbiorców i zakupić o wiele bardziej nietypowe gadżety reklamowe.
Technika druku i kolory
Kolejnym istotnym aspektem jest wybranie techniki druku oraz kolorystyki dla nadruku na gadżetach reklamowych. Dostępne techniki to m.in. sitodruk, tampodruk, termotransfer, grawerowanie, tłoczenie, haftowanie czy druk cyfrowy UV. Wybór metody druku zależy od rodzaju gadżetu, materiału oraz jakości i trwałości, której oczekujemy. Dla przykładu tłoczenie doskonale sprawdza się w przypadku wyrobów skórzanych, z kolei tampodruk stosuje się głównie na przedmiotach z tworzyw sztucznych. Grawerowanie laserem ceni się ze względu na olbrzymią precyzję, z kolei jedną z podstawowych zalet druku UV jest wysoka wytrzymałość otrzymanych nadruków wobec niekorzystnych warunków atmosferycznych.Jeśli nie jest się pewnym, która technika będzie optymalna, zawsze dobrze skontaktować się z producentem gadżetów reklamowych i przedstawić swoje oczekiwania – zarówno w zakresie efektu estetycznego, jak i trwałości nadruku oraz jego odporności na działanie różnych czynników zewnętrznych. Przy doborze kolorów warto kierować się paletą barw naszego logotypu. Należy dopasować je odpowiednio do tła gadżetu.